De Groene Marketeer

helpt duurzame klantrelaties bouwen

Over De Groene Marketeer

Mijn naam is Monique Roozen en met mijn bedrijf De Groene Marketeer wil ik marketingprofessionals (weer) enthousiast maken over hun bijdrage en hun toegevoegde waarde voor de organisaties waarin zij werken.

Waarom? Omdat ik zelf heb gemerkt dat je als marketeer teveel in een bepaald hokje wordt geduwd.
Je dient ter ondersteuning van de verkoop en bent druk bezig met producten, prijzen en leuke acties…
met plannen maken en overleg, maar hoe vaak spreek je nu eigenlijk diegene waar het werkelijk om gaat, de KLANT?

Als marketing professional heb jij de taak klanten écht centraal te stellen. Alle klanten? Zeker niet, alleen de klanten die enthousiast zijn over jouw organisatie, die zich herkennen in jouw visie en die jouw  producten, diensten en dienstverlening gaan aanbevelen (of dat wellicht al doen, zonder dat je het weet). Door met deze klanten in gesprek te gaan en hen een platform te bieden waar zij hun enthousiasme kunnen uitdragen en delen, krijg jij  energie en word jij ook (weer) enthousiast omdat je snapt wat jij en jouw organisatie voor jouw klanten betekenen, waar je hen echt mee helpt!

Wie zijn jouw enthousiaste klanten?

Inzicht in die enthousiaste klanten. Dat is stap 1. Wellicht worden jouw klanten al regelmatig in een klanttevredenheidsonderzoek gevraagd wat ze van de organisatie en de producten en diensten vinden, maar krijg je dan een goed beeld? Haal je daar dan echt de enthousiaste klanten uit? Waarschijnlijk niet en dat komt omdat je andere vragen moet gaan stellen, anders moet gaan kijken naar jouw klanten.

Om je op weg te helpen heb ik  ‘In 5 stappen meer loyale klanten met LEGO’ ontwikkeld. Vraag deze gratis aan, zodat je zelf deze eerste stap kunt zetten of bestaande inzichten kunt verbeteren. Wil je hier hulp bij, dat kan natuurlijk ook! Neem dan contact met mij op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Echt verschil maken voor jouw klanten? Dat kan je niet alleen!

Maar dit is pas het begin. Mijn ervaring is dat het daar niet bij moet blijven! Om jouw klanten echt waarde te kunnen bieden is ook inzicht nodig in de manier waarop iedereen in de organisatie het verschil kan maken voor jullie klanten. Als marketingprofessional zal je hierover in gesprek moeten gaan met andere afdelingen en wellicht gaan samenwerken in multidisciplinaire teams, zodat echt verschil gemaakt kan worden voor  jullie klanten.

Door alle creativiteit en kennis beschikbaar in de organisatie over jullie klanten te bundelen, ga je merken dat 1 + 1 geen 2 is, maar meer. Makkelijk gezegd, maar in de praktijk soms moeilijk gedaan omdat er een andere manier van samenwerken en communiceren nodig is in een multidisciplinair team of overleg. Het is nodig dat iedereen dezelfde taal gaat spreken en elkaars unieke perspectief snapt.

Serieus spelen met lego

En daar help ik je graag mee, omdat ik een nieuwe werkvorm heb ontdekt die dit biedt. Een werkvorm waar ik zelf heel enthousiast over ben, namelijk LEGO SERIOUS PLAY. Een methode waarmee je op een speelse en energieke manier een werkelijk probleem of vraagstuk kunt oplossen. Die leidt tot inzicht, inspiratie en verbeeldingskracht bij alle deelnemers. En zorgt voor actieve deelname van iedereen in de groepsdiscussie en besluitvorming! Een methode die ook nog eens heel snel resultaat oplevert.

Wil je hier meer over weten, meld je dan aan voor een Serieus Spelen Sessie! Dan kijken we samen of ik iets voor jou kan betekenen.

Ik wens je scherp zicht op jouw klanten zodat je samen met jouw klanten én jouw collega’s kunt bouwen aan een duurzame klantrelatie.

Monique Roozen

Wil je meer informatie over mijn cv en werkervaring? Bekijk dan mijn Linkedin profiel.
Wil je meer weten over mij? Neem dan contact met mij op!

De Groene Marketeer

De Groene Marketeer

De groene marketeer - helpt duurzame klantrelaties bouwen

Contact

Monique Roozen
Gecertificeerd LEGO® SERIOUS PLAY® facilitator

06-39339889 | monique@degroenemarketeer.nl

Postadres:
Abraham Bloemaertstraat 15
3514 VN Utrecht

KvK 59983329

In 5 stappen meer loyale klanten met LEGO? Schrijf je in voor gratis tips!

DE GROENE MARKETEER