Hoe krijg je betrokken klanten?

0 0

Onlangs kreeg ik een e-mail van Booking.com.
Mijn eerste reactie was: wat is dit nu weer? Mijn mailbox loopt eerlijk gezegd vol met mails van Booking.com en dat voelt af en toe als spam. Toch heb ik me nog niet uitgeschreven voor hun nieuwsbrief, want ik blijf wel nieuwsgierig naar de aanbiedingen en de leuke locaties waar ik zelf niet aan heb gedacht. En wie vindt het nou niet leuk om soms te dagdromen over een weekendje weg of een volgende vakantie?

 

 

Erkenning

Maar na het openklikken (de titel maakte me nieuwsgierig), was ik blij verrast. Waarom vraag je je misschien af, het blijft toch een poging om een nieuwe reis te verkopen. En dat klopt natuurlijk ook. Maar wat mij zo blij maakte was dat ik met deze mail erkenning kreeg voor het achterlaten van een review. En niet alleen dat, het feit dat 2.000 reizigers deze review hebben gezien en wellicht op basis daarvan ook enthousiast zijn geraakt over deze accommodatie.

Booking.com - Luttenberg

 

Een goede review moet je verdienen

En eerlijk is eerlijk, normaal schrijf ik bijna nooit een review. En alhoewel tegenwoordig  regelmatig organisaties om een review vragen, ben ik er voorzichtig mee. Ik vind dat alleen een uitstekende dienstverlening een review verdient. Immers andere mensen gaan (net zoals ikzelf) toch af op de informatie die staat in de review. Als ik zelf een reis boek, lees ik de reviews immers ook en teveel slechte reviews zal toch leiden tot mijn beslissing om even verder te kijken.

De review heb ik dan ook niet geschreven voor Booking.com, maar voor Jenny en Stefan, de eigenaren van BuitenOosten in Luttenberg. Met name door hun gastvrijheid hebben mijn dochter en ik echt een super verblijf gehad!

Zomaar 2.000 nieuwe prospects!

Maar door deze e-mail te sturen heeft ook Booking.com een compliment verdient. Zij hebben mij laten inzien hoe groot het bereik van zo’n review kan zijn en daarmee hebben 2.000 reizigers mijn positieve ervaring kunnen lezen en wellicht in hun oordeel meegenomen. En op deze manier zijn er misschien ook een paar nieuwe boekingen voor BuitenOosten tot stand gekomen.

Zou jij jouw betrokken klanten ook graag willen leren kennen? Neem dan contact op voor meer informatie over hoe ik je kan helpen!

Plaats een reactie

DE GROENE MARKETEER